11 Haziran 2009 Perşembe

Geri Döndü

“Bütün sezon uğraşıyorsunuz, bütün emekleriniz tek maçla heba oluyor. Kendi galibiyetimize seviniyorum, ama Trabzonlu arkadaşlarım için de üzülüyorum. Trabzonsporlu arkadaşlarımın şu an yerinde olmak istemezdim. Hiçbir şampiyonluk insan hayatından daha değerli değildir. Türkiye’de başarının ölçüsü birinci olmak. Bu yanlış. Şu anda yenildikleri için Trabzonsporlular aşağılanacak. Ama biliyoruz ki onların yerinde biz de olabilirdik.”

Tarih 5 Mayıs 1996, yer Trabzon Avni Aker Stadı. Trabzonspor 11 sene, Fenerbahçe ise 6 senedir şampiyonluğa hasret. Geçmiş 10 sezonda 5 kere Beşiktaş, 4 kere Galatasaray, 1 kere de Fenerbahçe ipi göğüslemiş. O sezonda ise bitime 3 hafta kala Trabzonspor lider, Fenerbahçe ikinci gidiyorlar. 32.haftada Fenerbahçe Trabzonspor’a konuk oluyor ve maçın başında Abdullah Ercan’ın ayağından yediği golle 1-0 yenik duruma düşüyor. Başta Trabzonsporlular olmak üzere Fenerbahçeli olmayan herkes neşe içinde. Ama ilk yarının sonuna doğru Oğuz Çetin’in frikik golu ile içeri 1-1 girmeyi başarıyor Fenerbahçe. Maçın sonlarına doğru ise Aykut Kocaman, Erol Bulut’un soldan getirdiği topu kaleye göndermeyi başararak Fenerbahçe’yi Avni Aker cehenneminden şampiyonluk yolunda çok büyük bir avantajla çıkarıyor. Maçın sonunda bu sefer Fenerbahçeli olmayan herkes üzülürken milyonlarca Fenerbahçe taraftarı şampiyonluk şarkıları söylüyor. Işte böyle bir ortamda soyunma odası koridorlarında kendisine mikrofon uzatılan Aykut Kocaman “Erol topu çok güzel ortaladı, ben de önümde buldum, vurdum, gol oldu” demek yerine Türk Futbol Tarihi’ne geçecek yukardaki sözleri söylüyor.

Bazı futbolcular vardır, hangi takımı tutarsanız tutun nefret edemezsiniz. Cüneyt Tanman’dan nefret eden bir Fenerbahçeli yoktur galiba. Oğuz Çetin’i antipatik gören bir Galatasaraylı bulmak zordur. Metin Tekin ve Ali Gültiken futbolu bıraktıktan sonra bile herkes tarafından saygı gören isimlerdir. Ali Şen 1996 sezonunun sonunda Oğuz Çetin ile birlikte Aykut Kocaman’ı Fenerbahçe’den kovarken sevinememiştim, ezeli rakipte işler karışacak diye.

Istanbulspor, Malatyaspor, Konyaspor ve Ankaraspor maceralarından sonra Fenerbahçe’ye Sportif Direktör olarak geri döndü Aykut Kocaman. Aziz Yıldırım-Volkan Ballı-Daum üçgeninde kendine nasıl yer bulacak bilinmez ama Fenerbahçe’ye dönüşüne üzüldüm desem yalan olmaz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder