20 Temmuz 2009 Pazartesi

Sigara Yasağı

Sigara içmeyen (hatta alerjik astımı olan) biri olarak yıllarca her türlü sosyal ortamda sigara dumanına maruz kaldım. Gece gidilen yemekler, kulüpler bir yana; bir de gittiğim statlarda aynı şekilde pasif içici oldum. Ali Sami Yen'de 5 sene kapalı tribünde (aynı koltukta) oturdum, son 3 senedir de numaralı tribünde oturuyorum. Bu tribünlerde genelde herkes her sene aynı koltukta oturduğu için, eğer yanınızdaki arkadaşlardan bir tanesi tiryaki ise siz de pasif tiryaki oluyordunuz. Kapalı tribünde normal sigara dumanı solurken, numaralı tribünde puroya terfi ettim. Maç öncesi beraber uğur yaptığınız, sahaya çıkan kadroyu tartıştığınız, gol olunca bir anda sarmaş dolaş olduğunuz adam purosunu yakınca bir anda tepki koyamıyor insan. Mecbur sigara/puro dumanını çekiyorduk biz de içimize.

Sigara yasağının ilk kademesinde de statlarda sigara içmek yasaktı aslında ama sanırım Fenerbahçe Stadı'nın belli bölümleri dışında bu yasağa uyulan fazla stat olmadı. 19 Temmuz'da başlayan genişletilmiş yasakla birlikte bu sene tüm statlarda sigara içmek, bir kez daha ama bu sefer çok daha ciddi, yasak olacak. Dumansız maçlar bizi bekler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder